< naar de onderzoek- en perspagina

Miljoenste bezoeker voor Actiecode.nl

AMSTERDAM 17 juni 2010 - De Nederlandse kortingswebsite Actiecode.nl, die werd gelanceerd in september 2009, verwelkomde donderdagavond 17 juni de miljoenste bezoeker. De website, waarop actiecodes en kortingscodes worden verzameld en gepresenteerd aan het grote publiek, lijkt daarom een groot succes te worden.

Op Actiecode.nl staan codes die kunnen worden ingevoerd als men een bestelling plaatst in een webwinkel. Op deze wijze biedt de site een platform waarop webwinkels hun kortingsacties kunnen communiceren, en kunnen slimme kopers hun voordeel pakken. Het concept van kortingscodes, dat al succes kende in de Verenigde Staten, slaat dus blijkbaar ook in Nederland goed aan. Ondanks dat veel mensen in Nederland nog niet weten wat kortingscodes zijn, bereikt het principe een steeds breder publiek.

Jelle van der Bij, mede-eigenaar van Actiecode.nl denkt dat tegen het einde van 2010 kortingscodes een algemeen begrip zijn geworden onder online kopers: “Een deel van Nederland weet nu nog niet wat kortingscodes zijn, en onze eigen reclame inspanningen en mond tot mond reclame brengen daar zeker verandering in. Online kopers laten vaak geld liggen als ze onze site niet gebruiken en ik verwacht dat ze dat binnenkort massaal door zullen hebben”.